خودرو آلفارومیو Giulietta اتوماتیک سال 2016

خودرو هیوندای سوناتا هیبریدی اتوماتیک سال 2017 فول آپشن
خودرو هیوندای سوناتا هیبریدی اتوماتیک سال 2017 فول آپشن
2022-06-30
خودرو گریت وال Haval M4 دنده ای سال 2016
خودرو گریت وال Haval M4 دنده ای سال 2016
2022-06-30
نمایش همه

خودرو آلفارومیو Giulietta اتوماتیک سال 2016

هاچ‌بک‌های کوچک و جذاب شهری همواره موردتوجه جوانان و اقشاری از مردم قرار داشته‌اند که به دنبال خودرویی سریع، کوچک و چابک بوده‌اند که درعین‌حال، قیمت چندان بالایی نداشته باشند. ابعاد کوچک و جمع‌وجور این هاچ‌بک‌ها آن‌ها را به گزینه‌ای بسیار محبوب برای راندن در شهرهای بزرگ تبدیل کرده است. میتو‌ی آلفا نیز به‌عنوان هاچ‌بک هیجان‌انگیز این برند ایتالیایی از سال 2008 اعلام موجودیت کرد. پلت‌فرم میتو با خانواده‌ی فیات مشترک بوده و فیات گرندپونتو نیز بر پایه‌ی همان شکل گرفته و حتی اپل کورسا نیز از همین پلت‌فرم بهره گرفته است. آلفارومئو با میتو توانست موفقیت خوبی را کسب کند و ظرف تنها چهار سال از عرضه‌اش به بازار، نزدیک به 200 هزار دستگاه را به فروش برساند. ضمن اینکه میتو یکی از محصولاتی بود که آلفا به وسیله‌ی آن توانست بازگشتش به بازار آمریکا را جشن بگیرد.
با وجود گذشت نزدیک به هشت سال از عرضه‌ی میتو، هنوز طراحی آن جذابیت‌های خاص خودش را دارد. طرح بدنه‌ی سه‌در و آرایش صندلی‌های 2+2 درعین‌حال که نیازهای متداول یک زندگی شهری را برآورده می‌کند، به جذابیت‌های طرح هم می‌افزاید. در بازارهای جهانی، امکان سفارش پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی از 0.9 لیتر حجم تا 1.6 لیتر وجود دارد که حق انتخاب گسترده‌ای را پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. میتو در بازار ایران با پیشرانه‌ی 1.4 لیتری (به حجم دقیق 1368 سی‌سی) چهارسیلندر توربوشارژردار عرضه می‌شود که توانایی تولید 135 اسب‌بخار قدرت را در دور موتور 5000 آرپی‌ام دارد و می‌تواند نهایتا 180 نیوتون‌متر گشتاور (در دور موتور 1750) را از طریق گیربکس شش‌سرعته‌ی اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل کند.
میتو با بهره‌بردن از امکاناتی چون گرم‌کن صندلی‌های جلو، پوشش چرمی صندلی‌ها، آینه‌های برقی، مانیتور جلو و سیستم صوتی با قابلیت پخش DVD و درگاه USB و هندزفری بلوتوث مجموعه‌ی قابل‌قبولی از تجهیزات را ارائه می‌کند. از لحاظ ایمنی نیز در آزمایشی که کانون تست خودروهای نوی اروپا (Euro NCAP) انجام داد، میتو توانست در بخش امنیت برگسالان 5 ستاره و درخصوص امنیت صندلی کودک 3 ستاره را کسب کند. هرچند که با 2 ستاره برای عابران پیاده، امتیاز خوبی به لحاظ تامین امنیت آنان به دست نیاورد.

معرفی

هاچ‌بک‌های کوچک و جذاب شهری همواره موردتوجه جوانان و اقشاری از مردم قرار داشته‌اند که به دنبال خودرویی سریع، کوچک و چابک بوده‌اند که درعین‌حال، قیمت چندان بالایی نداشته باشند. ابعاد کوچک و جمع‌وجور این هاچ‌بک‌ها آن‌ها را به گزینه‌ای بسیار محبوب برای راندن در شهرهای بزرگ تبدیل کرده است. میتو‌ی آلفا نیز به‌عنوان هاچ‌بک هیجان‌انگیز این برند ایتالیایی از سال 2008 اعلام موجودیت کرد. پلت‌فرم میتو با خانواده‌ی فیات مشترک بوده و فیات گرندپونتو نیز بر پایه‌ی همان شکل گرفته و حتی اپل کورسا نیز از همین پلت‌فرم بهره گرفته است. آلفارومئو با میتو توانست موفقیت خوبی را کسب کند و ظرف تنها چهار سال از عرضه‌اش به بازار، نزدیک به 200 هزار دستگاه را به فروش برساند. ضمن اینکه میتو یکی از محصولاتی بود که آلفا به وسیله‌ی آن توانست بازگشتش به بازار آمریکا را جشن بگیرد.
با وجود گذشت نزدیک به هشت سال از عرضه‌ی میتو، هنوز طراحی آن جذابیت‌های خاص خودش را دارد. طرح بدنه‌ی سه‌در و آرایش صندلی‌های 2+2 درعین‌حال که نیازهای متداول یک زندگی شهری را برآورده می‌کند، به جذابیت‌های طرح هم می‌افزاید. در بازارهای جهانی، امکان سفارش پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی از 0.9 لیتر حجم تا 1.6 لیتر وجود دارد که حق انتخاب گسترده‌ای را پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. میتو در بازار ایران با پیشرانه‌ی 1.4 لیتری (به حجم دقیق 1368 سی‌سی) چهارسیلندر توربوشارژردار عرضه می‌شود که توانایی تولید 135 اسب‌بخار قدرت را در دور موتور 5000 آرپی‌ام دارد و می‌تواند نهایتا 180 نیوتون‌متر گشتاور (در دور موتور 1750) را از طریق گیربکس شش‌سرعته‌ی اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل کند.
میتو با بهره‌بردن از امکاناتی چون گرم‌کن صندلی‌های جلو، پوشش چرمی صندلی‌ها، آینه‌های برقی، مانیتور جلو و سیستم صوتی با قابلیت پخش DVD و درگاه USB و هندزفری بلوتوث مجموعه‌ی قابل‌قبولی از تجهیزات را ارائه می‌کند. از لحاظ ایمنی نیز در آزمایشی که کانون تست خودروهای نوی اروپا (Euro NCAP) انجام داد، میتو توانست در بخش امنیت برگسالان 5 ستاره و درخصوص امنیت صندلی کودک 3 ستاره را کسب کند. هرچند که با 2 ستاره برای عابران پیاده، امتیاز خوبی به لحاظ تامین امنیت آنان به دست نیاورد.

تاریخچه

آلفارومئو جولیتا نام سه نسل کاملا متفاوت از خودروهایی است که توسط شرکت اتومبیل‌سازی ایتالیایی آلفارومئو طراحی و تولید شده است. نسل اول جولیتا (تیپ 750 و 101)، یک خودروی دیفرانسیل عقب است که در سال 1954 طی سی‌و‌ششمین نمایشگاه خودروی تورین معرفی شد. این خودرو در کلاس‌های متفاوتی از جمله کوپه، سالون چهار در، اسپایدر و استیشن عرضه شد. تولید نسل اول جولیتا در سال 1965 به اتمام رسید و این مدل، جای خود را به آلفارومئو جولیا (Giulia) داد. نسل دوم جولیتا (تیپ 116) یک خودروی سالون اجرایی کوچک بود که با الهام از طراحی آلفارومئو آلفتا (Alfetta) ساخته شد. این خودرو طی سال‌های 1977 تا 1985 در سه سری مختلف که هر کدام ظاهری متفاوت نسبت به سری قبلی داشتند، عرضه شد. آلفارومئو در نهایت پا را فراتر گذاشت و با عرضه‌ی یک مدل کاملا متفاوت از جولیتا، برای اولین بار به عرصه‌ی طراحی و تولید خودروهای هاچ‌بک قدم نهاد.

طراحی خودرو جولیتا

 

 

آلفارومئو Giulietta مدل 2016 به دنبال تکرار موفقیت‌های خود در رقابت با خودروهای آلمانی، از ظاهری مشابه آلفارومئو Giulia در ابعادی کوچکتر استفاده کرده است؛ بنابراین ما همچنان نشان آلفارومئو را بر روی جلوپنجره‌ی مثلثی این مدل داریم و با فاصله‌ی اندک در پایین آن دو ورودی هوای کوچک قرار گرفتند. چراغ‌های باریک با برآمدگی کوچک خود ظاهر تهدیدآمیز جولیتا را تکمیل می‌کنند.

 

 

اما احتمالاً قسمت عقب خودرو بیشترین تغییرات را به خود دیده و از یک بدنه‌ی سالون فشرده در جولیا به یک ظاهر هاچ‌بک سنتی تغییر پیدا کرده است؛ در نتیجه فاصله‌ی چرخ‌ها تا عقب خودرو کوتاه‌تر شده و شیشه‌ی عقب خمیدگی بیشتری به خود گرفته است. چراغ‌های عقب هم درست مشابه چراغ‌های آلفارومئو جولیا هستند و تغییرات بسیار کوچکی را به خود دیدند.

فضای داخلی جولیتا

به طور کلی، فضای داخلی جولیتا همه‌ی آن چیزی است که شما از یک آلفارومئو می‌توانید انتظار داشته باشید. کابین جولیتا چشم‌نواز است و همه چیز در سر جای خود قرار گرفته؛ اگر چه قسمت‌هایی هم وجود دارند که جولیتا را اندکی از عنوان بهترین خودروی شاسی‌بلند اسپورت لوکس فاصله می‌دهند. کیفیت ساخت بدون شک یکی از این نقاط ضعف است و منتقدان عنوان کردند که حتی در جدیدترین مدل خودرو هم از موادی بی‌دوام برای طراحی داخلی استفاده شده است و رقیبانی مثل فولکس واگن گلف و فورد فوکوس در این زمینه بهتر عمل کردند و لازم به ذکر نیست که خودروهای مجللی مثل بی‌ام‌و سری 1 و آئودی A3 بسیار بهتر هستند. نمایشگر لمسی 5 اینچی به همراه رادیوی دیجیتال، پنجره‌های الکتریکی و سیستم تهویه‌ی مطبوع هوای داخل کابین از ویژگی‌های استاندارد این مدل هستند.

عملکرد و پیشرانه‌ی خودرو

 

 

 

آلفارومئو Giulietta از موتور بنزین‌سوز 1.4 TB MultiAir TCT بهره می‌برد که یک توربوموتور چهار سیلندر خطی (I4) با حجم 1368cc است. این موتور دارای حداکثر توان 170 اسب بخار در دور موتور 5500 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 250 نیوتن‌متر در 2500 دور بر دقیقه است.

 

جولیتا از یک جعبه‌دنده‌ی 6 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند که مجهز به تکنولوژی انتقال قدرت دوکلاچه(TCT) است. این جعبه‌دنده در حقیقت از دو کلاچ مجزا برای دنده‌های زوج و فرد استفاده می‌کند و می‌توان آن را به نوعی دو سیستم انتقال قدرت جدا از هم دانست که به صورت یک واحد یکپارچه عمل می‌کنند. این تکنولوژی پیچیده، باعث انتقال گشتاور موتور به طور پیوسته شده و از هدر رفتن انرژی در حین تعویض دنده جلوگیری می‌کند که تأثیر بی‌نظیری بر روی عملکرد خودرو و مصرف سوخت آن دارد. آلفا TCT در دو حالت اتوماتیک و دستی قابل تنظیم است و بسته به اینکه راننده بخواهد یک رانندگی راحت یا جذاب را تجربه کند، می‌تواند یکی از این دو حالت را انتخاب کند.

ایمنی جولیتا

آلفارومیو Giulietta به گونه‌ای طراحی شده است که حداکثر ایمنی را برای سرنشینان خود فراهم کند و تمام بخش‌های خودرو در جهتی بهینه‌سازی شده‌اند تا کنترل خودرو را در شرایط مختلف جاده‌ای راحت‌تر کنند. این خودرو وقتی برای اولین بار توسط سازمان اروپایی Euro NCAP تست شد، هر پنج ستاره‌ی ایمنی را دریافت کرد و البته به این مورد اکتفا نکرد و درست در همان سال به عنوان ایمن‌ترین خودرو در کلاس خودروهای کوچک خانوادگی و یکی از ایمن‌ترین‌ها در بین تمامی خودروها تعیین شد. سیستم کنترل پایداری، سیستم الکترونیکی تقسیم نیروی ترمز، کنترل دینامیک خودرو، یک دیفرانسیل الکترونیکی از جمله تجهیزات ایمنی این مدل هستند؛ همچنین داشتن 6 کیسه‌ی هوا و محدودکننده‌ی سر برای جلوگیری از حرکت شلاقی گردن، جولیتا را به یکی از ایمن‌ترین خودروهایی تبدیل کرده است که شما می‌توانید خریداری کنید. البته ناگفته نماند که این روزها تست‌های Euro NCAP به مراتب چالشی‌تر و دشوارتر از گذشته هستند و خودروهای جدیدی مثل فولکس‌واگن گلف همچنان می‌توانند از رقیبان سرسخت جولیتا در بحث ایمنی خودرو باشند.

جمع‌بندی

شاید کمپانی ایتالیایی آلفارومئو هنوز راه و رسم ساخت یک خودروی هاچ‌بک بی‌عیب و نقص را یاد نگرفته باشد. آلفارومئو جولیتا علی‌رغم نقاط قوت زیاد، معایب نسبتاً بیشتری نسبت به سایر رقیبان خود در این کلاس دارد. سطح تجهیزات استاندارد و نتایج تست‌های ایمنی، آن را به مکانی مناسب برای نشستن تبدیل کرده است. فضای صندلی‌های عقب می‌توانست بهتر باشد و ممکن است در سفرهای طولانی باعث ناراحتی سرنشینان عقب شود. با این همه رانندگی آلفارومئو جولیتا به شما حس یک خودروی اسپرت را می‌دهد و عملکرد خودرو در سطح قابل قبولی قرار دارد.

برند

آلفارومیو

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خودرو آلفارومیو Giulietta اتوماتیک سال 2016”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code